UniSZA

UniSZA
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Wednesday, March 2, 2011

Aktiviti Seterusnya...

Sepertimana dalam mesyuarat semalam, Pengakap Kelanasiswa UniSZA KKY1101 Sem 2 akan mengadakan Kempen Derma Darah dan Kempen Keselamatan Jalanraya.

Kepada semua ahli, kita tak ramai tak kita boleh yang terbaik jika semangat jungle tracking tempoh hari kita tunjuk dalam menjayakan aktiviti kali ini. Impakya cukup besar. Pengalaman mengurus program sebegini bukan selalu datang. Hanya mereka yang memilih untuk melibatkan diri sahaja akan merasai nikmatnya. Sepertimana saudara Norrahman yang mengepalai perkhemahan Gunung Lawit minggu lepas. Syabas dan tahniah!!

Jadi, kali ini aktiviti ini memerlukan kerjasama yang mantap dari semua ahli. Kesibukan sebagai seorang mahasiswa bukanlah penghalang. Sekiranya kita semua buat kerja sikit sikit seorang...pasti kerja yang bera menjadi ringan dan mudah. Usahlah jadi segelintir mereka yang hanya ikut sahaja aktiviti tanpa sedikit pun tulang empat membantu yang lain. Pandai basuh pingan mangkuk dan angkat beg sendiri sahaja. Perkara memanglah berlaku di mana-mana sahaja. Tapi kepada yang berkenaan, anda suka jadi buah mulut orang lain yang anda seorang tidak suka membantu...

Di universiti kita boleh mendidik sistem nilai yang kita milik sebelum ini. Jika di sana ada kelemahan dan sikap kurang mengenang orang lain, ubahlah sikap itu. Agar kita menjadi yang lebih baik. Perbaik sedikit sahaja tapi boleh memberi impak yang besar. Ingatlah, setitik air yang menitik secara berterusan dan sabar boleh memberi kesan pada batu yang keras. Berusahalah ke arah yang lebih baik. Saya pun sama, insyaALlah.

Pengakap kelanasiswa yang kita serta ini adalah salah satu platfom yang terbaik untuk belajar mengubah diri. Anda boleh kenal sikap anda. Janji dan lafaz setia yang anda telah ucapkan dalam Persetiaan Pengakap dan Undang-undanag boleh menjadi saksi ketelusan anda atau kebohongan anda. Jika, sesama manusia anda boleh jujur, insyaALlah anda boleh jujur dengan Maha Pencipta. Begitulah sebaliknya. Renungkanlah wahai adik-adikku...

3 comments:

  1. Insyallah..kami akn sme2 kn handle program derma drah n kselamatan ni..

    ReplyDelete
  2. Tuan..mne nme yna..??y snarai nme ahli pengakap 2..??cdihnye....:-(

    ReplyDelete