UniSZA

UniSZA
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Monday, February 28, 2011

Hidup...Biarlah Bermatlamat

Kejadian kita di dunia ini bukanlah sia-sia belaka. Mesti ada tujuan mengapa kita kita diwujudkan di zaman ini, tidak di zaman lampau. Paling tidak kita telah mengetahu bahawa kejadian kita sebagai khalifah du muka bumi ALlah ini. Sebagai seorang khalifah yang mempunyai halatuju penciptaan sepatutnya kita menuju ke arah itu.

Tapi jika dilihat perbuatan kita sehari-hari, di mana kita sebenarnya? Ke mana kita hendak pergi? Apa kita nak buat? Hidup kemudiannya mati...itu je ke? Pastu terima suratan amal...syurga atau neraka.

Sepertimana yang telah dikongsikan bersama, pengakap kelanasiswa adalah satu platfom untuk kita terus belajar ikhtiar hidup. Walaupun hari ini kehidupan serba moden dan canggih. Pengalaman merasai susah-senang dalam berpengakap memungkinkan kita seharusnya mempunyai matlamat hidup dengan jelas.

Usahlah menjadi seperti mereka yang lain, yang hanya tahu makan minum dan tidur untuk terus hidup. Setidaknya dengan matlamat yang kita hendak capai, memberi tinggalan kepada generasi kita seterusnya. Belajar memcipta matlamat dan usaha capai, kita akan merasi nikmat yang tidak terhingga. Bina matlamat baru...ulangilah seterusnya sehingga mencapai matlamat yang lebih besar. Latihan yang sedikit boleh membantu kita mencapai kejayaan yang besar. Ya lah, sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

Jadi, jangan tangguh kerja. Persiapan awal banyak membantu!

No comments:

Post a Comment